PRISTUP INFORMACIJAMA
Obrasci
O procesu savjetovanja s javnošću
Svrha savjetovanja i uključivanja svih sudionika, jest prikupljanje informacija o njihovim interesima, stavovima, prijedlozima i interesima vezanim uz određenu javnu politiku, kako bi se podigla razina razumijevanja i prihvaćanja ciljeva politike, ali i radi uočavanja neuočenih slabosti i negativnih učinaka javne politike koje treba na vrijeme otkloniti. Predstavnicima zainteresirane javnosti, organizacijama civilnog društva, nevladinim, neprofitnim organizacijama, savjetovanje predstavlja priliku da svojim znanjem, iskustvom i stručnošću utječu na javnu politiku u ime skupina i interesa koje zastupaju.
Zakonom o pravu na pristup informacijama u članku 11. definirana je obveza objavljivanja dokumenata u svrhu savjetovanja s javnošću:
(1) Tijela javne vlasti nadležna za izradu nacrta zakona i podzakonskih akata dužna su radi informiranja javnosti na svojim internetskim stranicama objaviti uz godišnji plan normativnih aktivnosti i plan savjetovanja o nacrtima zakona i drugih propisa koji se odnose na njihovo podrucje rada.
(2) Tijela javne vlasti iz stavka 1. ovog clanka dužna su objaviti na internetskoj stranici nacrt zakona i drugog propisa o kojem se provodi javno savjetovanje sa zainteresiranom javnosti, u pravilu u trajanju od 30 dana, uz objavu razloga za donošenje i ciljeva koji se žele postici savjetovanjem.
(3) Nakon provedenog savjetovanja tijela javne vlasti dužna su o prihvacenim i neprihvacenim primjedbama i prijedlozima obavijestiti zainteresiranu javnost putem svoje internetske stranice na kojoj trebaju objaviti izvješce o provedenom savjetovanju sa zainteresiranom javnošcu koje dostavljaju Vladi Republike Hrvatske.
(4) Odredbe stavaka 1., 2. i 3. ovog clanka primjenjuju se na odgovarajuci nacin u postupku donošenja opcih akata jedinica lokalne i podrucne (regionalne) samouprave i pravnih osoba s javnim ovlastima, kojima ureduju pitanja iz svog djelokruga, a kojima se neposredno ostvaruju potrebe gradana ili druga pitanja od interesa za opcu dobrobit gradana i pravnih osoba na njihovu podrucju, odnosno na podrucju njihove djelatnosti (uredenje naselja i stanovanja, prostorno planiranje, komunalna djelatnost i druge javne službe, zaštita okoliša, i drugo).
Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 21. studenoga 2009. godine prihvatila Kodeks savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata. Usvajanjem Kodeksa Republika Hrvatska pridružuje se skupini razvijenih europskih demokracija koje su uspostavile jasne standarde i mjere savjetovanja državnih tijela sa zainteresiranom javnošću u postupcima kreiranja novih zakona, drugih propisa i akata.
Savjetovanje i uključivanje javnosti u postupak donošenja propisa provodi se u svrhu prikupljanja informacija o interesima, stavovima i prijedlozima zainteresirane javnosti vezanim uz određenu javnu politiku s ciljem podizanja razine razumijevanja i prihvaćanja ciljeva politike, ali i uočavanja slabosti i negativnih učinaka javne politike koje treba na vrijeme otkloniti.
Postupak donošenja zakona, drugih propisa i akata uređen je Kodeksom savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata (“Narodne novine” br. 140/09).
O pravu na pristup informacijama
Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja informacijom te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona “obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom”. Sukladno odredbama gore navedenog zakona Općina Drenje na svojim mrežnim stranicama objavljuje informacije i dokumente za koje je istaknuta obveza objave. Te se informacije i dokumenti mogu pronaći pod poveznicama glavnog izbornika, a mnogi su dodatno istaknuti na naslovnoj stranici i podstranicama te tematski povezanim podstranicama.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem zahtjeva Općini Drenje na jedan od slijedećih načina:
• pisanim putem na adresu: Ljudevita Gaja 25, 31418 Drenje / Hrvatska
• putem elektroničke pošte: opcina-drenje@os.t-com.hr
• telefaksom na broj: +385 (0)31 862 005
Općina Drenje ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, kao i naknadu troškova dostave tražene informacije, koja se naplaćuje sukladno Kriterijima za određivanje visine naknade iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, odnosno Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN 12/14 i 15/14 – ispravak).
Ukoliko se zahtjev podnosi pismenim putem potrebno je ispuniti obrazac zahtjeva za pristup informacijama kojeg, s ostalim obrascima, možete preuzeti niže na stranici.
Službenik za informiranje
- Tel 1: +385 (0)31 862 005
- Tel 2: +385 (0)31 862 006
- E-mail: opcina-drenje@os.t-com.hr
- Adresa: Ljudevita Gaja 25, 31418 Drenje / Hrvatska
Zakoni i propisi
Zakon o pravu na pristup informacijama (NN 25/13)
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o pravu na pristup informacijama (NN 85/15)
Zakon o pravu na pristup informacijama – neslužbeni pročišćeni tekst – pdf dokument sa stranica Povjernika za informiranje Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN 12/14 i 15/14 – ispravak)
Dokumenti
- Godišnje izvješće 2024. (16.1.2025.)
- Godišnje izvješće 2024. (16.1.2025.)
- Godišnje izvješće 2023. (11.1.2023.)
- Godišnje izvješće 2022.
- Godisnje_izvjesce 2021
Godisnje izvjesce za 2019. godinu
Godisnje izvjesce za 2018. godinu
Izvješće o provodbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2017. godinu
Izvješće nezavisnih vijećnika
Godišnji financijski izvještaj za 2020. godinu nezavisni vijećnik Zvonko Petanjak
Godišnji financijski izvještaj za 2019. godinu nezavisni vijećnik Zvonko Petanjak
Izjava – nezavisni vijećnik Zvonko Petanjak
Okvirni Ugovor o žiro računu građana – nezavisni vijećnik Zvonko Petanjak
Godišnji financijski izvještaj nezavisni vijećnik Zvonko Petanjak